ReviewMe

Khamis, 13 Oktober 2011

Gua Tempurung

Salam

Semalam 13 Oktober 2011, setelah sekian lama aku meninggalkan aktiviti luar yang sangat2 aku gemari sewaktu belajar dahulu, akhirnya tarikh tersebut membuatkan aku teruja untuk kembali beriadah seperti mana satu ketika dahulu.
Ye semalam aku telah menjelajah kembali ke Gua Tempurung di Gopeng Perak.

Walaupun aku telah menjelajah gua ini dahulu namun yang membuatkan aku teruja adalah kerana, aku telah lama meninggalkan aktiviti2 seperti ini dan apabila mendapat peluang sebegini, aku gunakan dengan sepenuhnya...memang best bro...hehehe
Penjelajahan semalam memakan masa 3 jam....merangkak, meniarap, tunduk, mengelongsor dan melalui lubang kecil antara corak perjalanan yang terpaksa ditempuh, air agak surut jadi tidak lah begitu sukar seperti mana kedatangan aku dahulu dimana air yang melalui permukaan gua tu dalam dan sukar di redah..

Dan yang membuatkan ia lebih menarik gua ini sudah dibangunkan dengan begitu baik dimana terdapat trek anak tangga yang cantik telah dibina untuk kemudahan pelancong. 

Kalau diberi peluang lagi, aku ingin kembali bersama sahabat2 dahulu untuk melakukan aktiviti seperti ini semula. 

Kenangan di hutan lipur ayer keroh, mendaki gunung angsi di negeri sembilan, mendaki gunung bunga buah di genting highlands, berakit di sungai nenggiri, kelantan, berkayak di sungai terengganu, berakit di sungai perak, berkayak di pulau pangkor, flying fox, repalling, menjelajah pulau2, dan pelbagai aktiviti yang pernah aku lakukan dahulu, ingin aku lakukan kembali.




* Kepada sahabat2 mampukah kita untuk kembali  beraktiviti seperti dahulu?....




Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...