Rabu, 19 Oktober 2011

Nilaikanlah Sendiri


Salam

Sedih pun ada bila melihat umat Islam Malaysia ni semakin menampakkan sikap berpuak2 dan mementingkan kuasa. Adakah dengan bersama2 saudara Islam lain dalam satu agenda untuk menunjukkan kesepaduan dalam mempertahankan akidah boleh di tolak dengan alasan yang paling tak boleh diterima oleh akal aku ni.

" Program ini tiada kaitan dengan politik berbentuk terbuka mahupun kepartian. Jadi PAS putuskan tidak akan sertai"...Inilah skrip paling teruk aku pernah dengar dari pemimpin sebuah parti yang menyatakan mereka pejuang agama di bumi Malaysia ini. Apa ke teruk benor...?

Bila seorang kafir yang kononnya memperjuangkan sistem pilihanraya yang adil mengajak untuk berdemonstrasi secara haram dijalanan...berduyun2 puak2 ni turun walaupun dah sah2 perhimpunan tu haram. Ini bila saudara seagama mengajak berhimpun dalam suasana yang aman dan sah untuk perjuangkan agama sendiri ditolak dengan alasan ngong macam tu...Apa nak jadi?

Nampak sangat kerana kuasa dan undi puak2 ni sanggup untuk membuat ketetapan begitu. Mudah dicucuk hidung, itu yang aku nampak pada puak2 ni. Sudah terang lagi bersuluh ketara sangat agenda dan kepentingan yang mereka inginkan. Yang jadi tandatanya mana misi dan perjuangan yang mereka laung2kan dahulu.?Dulu katakan agama dan politik tidak boleh dipisahklan, haram katanya...sekarang apa dah jadi?


* Bagi sesiapa mempunyai akal yang waras, rasional dan bukan gila serta bukan seorang yang taksub membabi dan membuta dengan mana2 pihak, sama2 fikir2kan dan renung2kan lah..





Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...