Rabu, 16 Mac 2011

Melangkah ke Stadium


Pasukan Perak 2011 
(gambar ehsan hesome orang kampung aku)

Assalamualaikum WBT

Kali ini aku nak bercerita tentang bolasepak pulak...ramai dikalangan kawan2 yang berminat bola sepak kan, sampaikan ada istilah yang menyatakan Makan Bola, Tidur Bola, Minum Bola dan segalanyer pasal bola. Aku juga antara peminat sukan nombor satu ini, sejak dari mengenal menyepak bola hehehe.....Untuk kesekian kalinyer setelah hampir 2 tahun aku tak menjejakkan kaki ke stadium untuk menyaksikan perlawanan bola sepak..malam tadi ( 15 Mac 2011) aku entah kenapa tiba2 sahaja berhajat dan beria2 benar nak pegi ke stadium ipoh untuk menyaksikan perlawanan pasukan kesayangan aku..negeri tanah tumpah lahir..Pasukan Perak..perlawanan itu pulak adalah perlawanan peringkat suku akhir pertama antara Perak dan Terengganu...walhal sebelum ini tak pulak perasaan membuak2 aku tu ada, walaupun Perak adalah satu2 pasukan dalam liga super 2011 yang belum tewas lagi...jadi bila dah hajat dihati tu menggunung tinggi. aku pun dengan perasaan teruja pergilah menyaksikan perlawanan tersebut dengan menaiki kereta dari rumah aku di kamunting ke ipoh...perjalanan tidak la begitu jauh...aku bergerak dari rumah pun sekitar pukul 7 dan sampai di ipoh dalam pukul 8..selesai solat maghrib aku bergerak ke stadium yang dah lama aku tinggalkan...malam sejarah bagi aku setelah hampir 2 tahun....dalam hati berdoa semoga Perak menang...

penyokong Perak
(gambar tak jelas.hp murah aje)

scoreboard sudah berwajah baru

Perak meraikan gol pertama, jaringan yang cantik

Tahun lepas aku memang tawar hati dengan pasukan Perak...bukan kerana aku ni penyokong bermusim..bila pasukan hebat baru sokong bila pasukan rebah tidak ambil tahu...bukan begitu..aku cuma rasa terkilan dengan apa yang telah terjadi pada pasukan Perak tahun lepas...bagi aku, pandangan aku, kelemahan pasukan Perak pada tahun lepas adalah disebabkan oleh pengurusan dan pentadbiran pasukan yang tidak bersungguh-sungguh sehinggakan pasukan perak yang dahulunya antara pasukan elit jatuh merudum pencapaiannya..selain itu antara sebab lain yang aku rasa punca2 kemerosotan pasukan perak tahun lepas mungkin campur tangan politik tu terlalu ketara (sebelum ni pun memang politik kuat dalam bolasepak ni)..Salah pilih jurulatih pun boleh dikatakan antara faktor penyumbang kemerosotan pasukan juga..yelah jurulatih tu pun bekas pemain yang Perak..namun kurang menonjol sewaktu menyertai pasukan suatu ketika dahulu..Disiplin dikalangan pemain yang agak haru biru....mungkin sebab tak dapat gaji kot...hm banyak lagi sebab musabab lain tapi takpela malas aku nak cerita or komen berlebihan..


pandangan dari tempat duduk aku

Apa yang aku nak ceritakan dalam entry kali ini adalah perihal aku menyaksikan perlawanan  semalam yang merupakan faktor kejutan bagi diri ak....yelah boleh lak aku g sorang2 menyaksikan perlawanan tu...kan ke pelik...layan diri beb....hehehe

suasana sewaktu perlawanan

Apa yang aku lihat pasukan Perak sudah banyak melakukan perubahan..bagi aku perlawanan semalam memang menarik bagi kedua2 pasukan..Pasukan Perak selepas dilatih oleh cikgu Jan ni banyak sudah perubahan yang berlaku cume mungkin cikgu Jan ada formula atau inisiatif tertentu untuk perbaiki bahagian tengah Perak yang aku rasa tidak mempunyai key player yang boleh menjadi penentu atau perancang utama pasukan Perak seperti zaman kegemilangan  Azizul Abu Haniffa ataupun Ahmad Shahrul Azhar dulu...kalau bahagian ini dapat di pertingkatkan aku yakin Perak kembali gah..


kedudukan semasa 2 - 1

gol ketiga pasukan Perak

Kalau aku nak ulas mengenai perlawanan semalam pun rasanyer tak perlu sebab kawan2 semua pun ada membaca suratkhabar dan melihat preview perlawanan tu...jadi boleh la tgk gambar2 yang aku snap dengan kamera hp aku ni...(lupa bawa kamera sebab excited sangat, haha)...apapun keputusan tu mungkin sudah ramai yang tahu pasukan Perak menang dengan jaringan 3 berbalas 2....aku harap pasukan perak akan all out masa di Kuala Terengganu pada perlawanan timbal balik nanti..aku berharap tahun ni pasukan Perak akan ke final piala FA buat kesekian kalinyer...


deme nak bergaduh agaknyer


keputusan 3 - 1



"KEJOR YEOP KEJOR....."

"SKOR YEOP SKOR....."




Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...