Rabu, 30 Mac 2011

Lahirnya Bintang Malaysia?



Nama budak yang terdapat dalam video diatas adalah Wan Kuzain Wan Kamal. Ayahnya berasal dari Malaysia manakala ibunya berasal dari Amerika, dan sekarang keluarga mereka menetap di Amerika. Wan Kuzain dilahirkan pada 14 September 1998.

Baru berumur 12 tahun, tapi skil yang ditunjukkan olehnya memang hebat. Langsung tak dapat ditandingi oleh kanak-kanak yang sebaya dengannya. Video ni diupload oleh abangnya yang bernama Wan Kuzack. Sebenarnya adalah terlalu awal untuk mengatakan Wan Kuzain bakal menjadi pemain bola sepak yang berjaya, namun usaha perlu dimulakan dari sekarang. Ada pihak yang berkata sudah ada usaha dari pihak FAM untuk menawarkan sponsorship kepada Wan Kuzain supaya memasuki akademi bola sepak di Eropah. 

Aku harapnya mereka berjaya. Dah lama Malaysia takde pemain berbakat besar macamni, FAM kena usahakan supaya bakat yang ada pada budak ni dapat digilap dan mampu melahirkan pemain hebat seperti messi, ronaldo dan legenda yang lain,.Gah juga nama Malaysia..benda ni tidak mustahil sekiranya usaha yang dilakukan bersungguh2...jangan pula jadi seperti Titus James Palani..entah apa jadi pun tak tau..

so usahakan yang terbaik yer...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...