Khamis, 26 Mei 2011

Contohilah Mereka Walaupun Ketika Musibah..

Assalamualaikum

Disiplin perkatan dan ucapan yang sering disebut oleh kebanyakan orang..namun taukah kita apa yang dikatakan disiplin tu.....corak hidup dan peraturan yang diamalkan oleh kita sehari2, adakah kita berdisiplin?...

Aku betul2 kagum bile melihat gambar yang tertera dibawah ini. Tu lah ekspresi pertama aku.  Walaupun masyarakat jepun ni teruk dilanda bencana gempa bumi dan tsunami yg menyebabkan bekalan makanan dan minuman adalah terhad, tapi mereka masih tetap beratur mengikut giliran utk mengambil keperluan asas.


Tiada kejadian berebut makanan, tiada tolak menolak, tiada pergaduhan sesama diorang.. Mesti kawan2 pernah tengok kan kat tempat lain bila bencana berlaku, dan kadang2 yang menyedihkan bile melihat perkara serupa terjadi kepada umat Islam bagaimanakah keadaannyer?...malu bile melihat bangsa dan masyarakat yang bukan beragama Islam mengamalkan disiplin dan budaya Islam...kita bagaimana?



perkara ini sepatutnya didik dari rumah lagi....itu pandangan aku


* hanya kita yang mampu mengubahnyer

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...