ReviewMe

Jumaat, 29 Julai 2011

Harimau Malaya Tewas Jua

Salam

Seperti yang kita semua sedia maklum skuad Harimau Malaya tewas di tangan sang singa dengan agregat 6 - 4. Kekalahan yang agak perit untuk di terima namun itulah asam garam dalam permainan bola sepak, adat pertandingan ada kalah dan sudah pasti akan ada yang menang.

Kekalahan skuad Harimau Malaya pada aksi perlawanan malam tadi bagi aku, dapat diterima dengan lapang dada ini kerana aku nampak ada kesungguhan yang ditunjukkan, ada semangat yang dipamerkan oleh pemain2 kita di atas padang.

Dan yang pasti kalo kita lihat pada komen2 penyokong, memang ramai yang membuat pelbagai andaian, ada yang menyatakan kita tewas dengan team pondan ( memang ye pun, asyik2 berlakon cedera sedangkan bentesan nyer tak seberapa, aksi je lebih) 

Selain itu apa yang dapat aku perhatikan dari perlawanan malam tadi, aku rasa agak terkilan kerana coach masih tidak nampak atau buat2 tak nampak ataupun memang strategi nyer untuk tetap meletakkan barisan pertahanan menggunakan pemain yang sama semasa kekalahan di singapura tempoh hari.

Kalau bukan kerana kecekapan khairul fahmi menjaga gawang, aku pasti Malaysia akan dibolosi dengan sekurang2 nyer 4 gol kerana kealpaan dan kecuaian barisan pertahanan. Kita perlu perbaiki kekurangan dari aspek ini pada masa akan datang, kalau perlu cari pemain yang lebih berpengalaman. Namun tewas tetap sudah tewas, sebagai orang yang hanya memerhatikan dari luar aku hanya mampu melihat dari sudut pandang aku. Bagi pemain aku dapat merasakan mereka sudah berusaha, cuma nasib masih tidak menyebelahi kita

Buat penyokong, memang anda semua terbaik, sudah lama tidak menyaksikan kelibat penyokong yang begitu ramai membanjiri stadium dengan semangat yang amat hebat. Sebenarnya penyokong Malaysia malam tadi adalah pemenang sebenar. Ini kerana sokongan yang tidak berbelah bagi ditunjukkan kepada skuad Harimau Malaya...Tahniah..

* kita perbaiki mana yang kurang dan kita cuba lagi pada masa akan datang untuk perlawanan yang lain pula....Go Harimau Malaya

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...