Jumaat, 29 Julai 2011

Kisah Zorro, Robin Hood dan orang Asli

Salam
Suatu ketika dulu bila ada perkhemahan ataupun aktiviti luar aku dan rakan2 selalu membuat persembahan kumpulan menggunakan latar cerita ini.
Pada satu ketika, ada satu pertandingan untuk orang ramai menunjukkan kehebatan masing masing menggunakan senjata. Ada 2 peserta yang dapat masuk ke pusingan akhir, Zorro ngan Robin Hood. Mereka berdua pun masuk dalam hutan, berjalan jalan sambil mencari idea untuk pertandingan mereka. Sedang berjalan jalan, mereka terjumpa seorang perempuan dari kaum orang asli yang sungguh cantik.
Mereka berdua sepakat untuk bertarung dan siapa yang menang akan dapat perempuan tersebut. Mereka pun memanggil perempuan tersebut dan meletakkan sebiji epal d iatas kepala perempuan itu. Memula Zorro nak mulakan pertandingan. Dia pun bergerak sejauh 50 meter dari perempuan itu dan membaling PEDANG nya kearah epal diatas kepala perempuan tu. Zuuupppp, terbelah dua epal tu. Pergghhhhh, dengan bangganye, si Zorro jerit…....“I AM ZORRO… ..”
Kemudian giliran Robin Hood pulak. Dia mengambil jarak 100 meter. Kemudian menggunakan ANAK PANAH nye. Zuuupppp, terbelah dua epal yg baru diletak atas kepala perempuan asli tu. Dengan egonya jugak… . si Robin Hood kata…....“I AM ROBIN HOOD…"
Sedang mereka bertarung, kebetulan lalu lah seorang penduduk lelaki orang asli disitu.Dia merasa tercabar kerana dengan senang lenang nye perempuan kaum dia nak dikahwinkan dengan orang luar dengan cara sebegitu. Jadi, atas rasa tanggungjawab, dia pun masuk pertandingan tu jugak. Dengan menggunakan sumpit dari jarak 150 meter, kini giliran orang asli tu plak. ZZZZUUUUUPPPPP… … … … .!!!! PPRRAAPP.
Kena kepala pompuan tu dan mati. Dengan selamba orang asli tu berkata…
“I AM SORRY… .!!”

3 ulasan:

  1. yang ni lawak..hahaha
    ingat nak ckp dpt kat orang asli..hahaha

    BalasPadam
  2. Discover blogs, pics and videos you otherwise wouldn't have at http://kendrabing.com. Or submit your blog postings to be part of the big collection.

    BalasPadam
  3. hehehe...orang asli lebih hebat dari orang2 putih...

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...