Selasa, 28 Jun 2011

Trivia Pengetahuan Am - Nama Tempat Paling Panjang Di Dunia


Salam

Cube kome bace apa yang tertulis pada papan tanda tu...Mau berbelit-belit lidah nak sebut perkataan ni..haha..nama yang panjang kat dalam gambar tu adalah nama bukit di New Zealand.

"Taumatawhakatangihangakoauauotamateaturipukakapikimaungahoronukupokaiwhenuakitanatahu '. Maknanye lebih kurang begini “Tempat di mana Tamatea, lelaki berlutut besar, yang tergelincir ke bawah, memanjat ke atas dan menelan pergunungan, yang dikenal sebagai ‘pemakan tanah’, yang memainkan serulingnya untuk kekasihnya”

Bukit ni pada pandangan mata aku saling tak tumpah macam ladang lembu yang ada di UPM tu..kan ke sama aje...kalo kome lalu kat lebuhraya utara selatan berdekatan susur keluar UPM kan ada padang ragut yang iras2 macam ni...hehehe...

Kalau nak cuba sebut,cubalah..dengan hormatnya,dipersilakan..aku dah cube berbelit2 juga lidah dibuatnya dan kalau kome perasan pada ujung perkataan tu bile disebut ada bunyi2 macam bahasa Melayu sikit..."ku pokai tapi ko tak nak ambik tahu"...hahahaha....



* Kalau di Malaysia nama tempat yang terpanjang, agak2 kome apa?.....

2 ulasan:

  1. nama tempat paling menggoda di MAS..Janda Baik..hahaha...

    BalasPadam
  2. tepat sekali bro....tapi betul ke banyak janda2 kat sana?hahahaha

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...