ReviewMe

Selasa, 26 Julai 2011

QKP 010/011

Salam

Kalau dilihat pada kod itu mungkin kawan2 tidak mengetahui yang ia adalah salah satu persatuan yang wujud di Universiti Putra Malaysia.. ye, disitu lah aku menuntut ilmu, menggulung segenggam ijazah...disitu jugalah aku belajar mengenai kehidupan dan disitulah terbitnya aku yang ada pada hari ini.

QKP adalah lambang dan simbol kebangkitan aku, menzahirkan kekuatan diri aku dan menjadikan aku seorang yang lebih berkeyakinan dan kuat semangat. Persatuan Kepemimpinan Pelajar itulah nama yang terpahat di hati aku.

"Fun, Challenging and Looking Forward" adalah kata2 hikmat yang akan aku kenang sampai bila2. Itulah moto dan slogan yang menjadi pencetus semangat bagi aku dan ahli2 persatuan yang lain. Mana mungkin kata2 itu luput dari ingatan dan minda aku selamanya

Mungkin benar kata orang ilmu kita boleh perolehi di bilik kuliah, namun bagi aku ilmu dan pengetahuan yang aku perolehi hari ini aku dapati dari persatuan ini. Persatuan yang telah banyak mengajar aku erti perjuangan, pengorbanan, semangat setia kawan, kekuatan diri, keberanian dan jati diri yang kuat, segalanya lahir dari penglibatan aku dalam persatuan keramat ini.

Terlalu banyak kenangan manis yang telah aku lalui bersama sahabat2 semua. Kenangan itu tidak mungkin luput dari kotak minda aku ini selagi nyawa di kandung badan. Susah payah, senang lenang kita pernah lalui bersama. Untuk di ceritakan segala kenangan dari setiap aktiviti yang pernah di lalui terlalu banyak, mungkin tidak mampu untuk aku coretkan segalanya diruangan yang terhad ini. 

Katakan dan ceritakan kemana sahaja kita tidak pernah pergi dan lakukan, segenap pelusuk negara telah kita jelajahi. Perkhemahan sudah semestinya, pendakian gunung ganang itu pasti, bakti siswa beberapa kali, berakit dan berkayak tidak terperi, terjun ke sungai dan ke laut menjadi jadi, laungkan dan nyatakan apa aktiviti sudah kami lalui dengan tabah hati. Begitulah QKP yang aku kenali.

Banyak lagi yang ingin aku kongsikan disini namun memori2 itu amat kukuh terpahat di sanubari. Insyaallah ada kelapangan akan aku coretkan pula kenangan kita bersama sewaktu aktiviti2 yang telah dianjurkan. Untuk pewaris dan penyambung kesinambungan QKP teruskan usaha dan jangan malu untuk bertanya kepada sahabat2 lama. 

Kepada sahabat2 semua, walau kita jauh di mata, walau jarak menjadi penghalang, walau perhubungan sekali sekala, walau perjumpaan kadang2 kala namun kita tetap SAHABAT...sahabat selamanya.

Aku letakkan sebahagian gambar yang menjadi kenangan kita bersama untuk tatapan di hari muka.....

















* sebahagian aktiviti yang pernah dianjurkan.. gambar2 yang ada sumbangan dan koleksi rakan2 yang sempat untuk mengambil gambar sewaktu aktiviti. terima kasih..Insyaallah akan aku letakkan lagi gambar2 di sini.

2 ulasan:

  1. thanks my frenz....u r right...there's a lot of thing that we can't create it without the honest and sincere frenz....u and all of them dalam ingatan.....luv u all...

    BalasPadam
  2. welcome my fren....segala kenangan akan tetap terpahat..disini segalanye bermula....

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...